בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות עסקיות החלו לערוך אירועים עסקיים. מדובר באירועים שמיועדים לעובדים שלהם, אך אירועים אלו הינם גם אירועים של כנסים מקצועיים, אירועים בהם נפגשים כל בעלי המניות, או אירוע עסקי בו מנסה החברה לשווק מוצר או שירות חדש.
אירוע עסקי בנויי אחרת מאירועים רגילים. מדובר באירועים יותר רשמיים, שיש ניסיון כל הזמן להפוך אותם לקלילים יותר. מוזמנים שבאים לאירועים מסוג זה, יודעים שהם באים לכאורה, לאירוע עסקי חגיגי, אך מדובר באירוע שלעיתים יש לו אפיונים של עבודה, למרות שלמעשה, מדובר בשבירת שיגרה.
אירועים עסקיים אם כן, בנויים אחרת, מאירועים משפחתיים או חברתיים. תחילתם בקבלת פנים לא רשמית, בהם המוזמנים מכירים ונפגשים אחד עם השני, לאחר מכן יש את מהות האירוע, החלק של הנאומים, הצגת המוצר או קבלת ההחלטות, ולבסוף יש את חלק האוכל. ישנן חברות שאחרי חלק האוכל, מקיימות חלק אומנותי כמו שירה, מופע בידור או ריקודים. הכל תלוי כמובן, באופי האירוע העסקי ובסוג הקהל.